miércoles, 25 de enero de 2012

Bon viatge pels guerrers ...


Bon viatge per als guerrers
que al seu poble són fidels,
afavoreixi el Déu dels vents
el velam del seu vaixell,
i malgrat llur vell combat
tinguin plaer dels cossos més amants. 


En el Plenari del passat dilluns, el meu company de Corporació, Antonio Martos Bueno, Portaveu del Grup Socialista, va presentar per escrit la seua renúncia al càrrec de Regidor de l'Ajuntament d'Ibi. No es pot dir que fora una gran sorpresa, doncs ja sabia que havia decidit renunciar a la seua dedicació exclusiva per a tornar al seu lloc de professor en la EPA; però bé és cert que no m'ho esperava. Avui vaig a dedicar la meua entrada a Antonio.

Com vaig dir ahir en l'entrevista en Radio Ibi, per a mi parlar d'Antonio és parlar d'un amic personal i, per tant, no puc ser totalment objectiu. Jo conec a Antonio des de molt abans que ell i jo entràrem en política, tinc molt bona relació amb la seua família, vaig ser company de cadena de muntatge de la seua esposa, vam ser companys en la Dançà de 1995, tenim bons amics comuns, ... en fi, que hem passat molt bones estones juntes.

Totes les persones tenim virtuts i defectes, açò és evident. No obstant, Antonio té molt més de les primeres que dels segons. Sempre ha sigut una persona que ha demostrat un gran talante, una absoluta predisposició al diàleg i la contraste d'opinions. És una persona que ha sabut defensar sempre els seus principis sense caure en la chabacanería o l'insult fàcil, i ha mantingut sempre i en tot moment una postura respectuosa amb les decisions democràtiques, encara que no li convenceren.

No obstant açò, a Antonio li han plogut crítiques despietades dels seus adversaris polítics. Sovint se li ha ratllat de bla, de mancat de caràcter, de parlar molt a poc a poc, de repetir molt les coses, ... què trist món aquest que enyora a tipus durs, chillons, faltons, ... què gran honor per a un polític haver sabut deixar aqueixa empremta!

A aqueix guerrer infatigable, a aqueix amic incondicional, a aqueix polític que tant m'ha ensenyat i del que tant he après, li desitge tota la sort del món allà on vaja. Estic segur que siga on siga que estiga seguirà sent un exemple de persona coherent i compromesa. A ell li dedique aquesta antològica cançó del mestre Lluís Llach.

19 comentarios:

Anónimo dijo...

Suscribo tus palabras, un gran tío a cuyos méritos no se ha hecho justicia en el Ayuntamiento.

Santi dijo...

Yo no soy, quizás, el más adecuado para glosar la figura política de Antonio, y menos la humana. Apenas he tenido contacto con él más que desde mi incorporación con dedicación exclusiva al consistorio, el septiembre pasado. Apenas cuatro meses cortos, cortitos.

Vecinos de despacho y de ideas, llegábamos los dos muy temprano al Ayuntamiento, normalmente antes que cualquier otro compañero de corporación. Y nuestros diálogos sobre la actualidad, sobre lo sucedido el día anterior o sobre la agenda posterior es algo que ya echo de menos. Se lo dije en el Pleno: "todavía no te has ido y ya te echo de menos".

Tener al lado y poder contrastar pareceres con una persona que atesora tanta experiencia y, a la vez, un talante tan abierto, es un lujazo del que he podido disfrutar cuatro meses.

Ya te lo he dicho por algún otro foro Antonio: Felicidad en tu vida y suerte en lo que emprendas. Salut.

NICO dijo...

Era inevitable coincidir hoy en la despedida - política- de un amigo y una gran persona. Estamos viviendo una especie de segunda transición, donde la búsqueda del consenso sería más necesaria que nunca. Cómo cambiaría el cuento con Antonio de Alcalde. Pero como siempre digo, hay mucha, muchísima vida más allá de la política y todos le deseamos que disfrute lo mejor de esa vida.

Pilar dijo...

Antonio siempre ha dado la talla allá donde ha estado, serán sus alumnos los que agradecerán su retirada.

Selector de noticias dijo...

El portavoz socialista Antonio Martos deja su acta de concejal alegando motivos personales

Cierra una etapa de nueve años en el Ayuntamiento, en la que ha actuado como jefe del principal partido de la oposición

Anónimo dijo...

Disfruta de la vida, de tus amigos, de tu familia, pero no renuncies a tus ideas.

Fernando M.T.

Ana Tello dijo...

Ya lo he explicado en otros foros y coincido con Santi en el poco tiempo que hemos compartido con Antonio. Los primeros días en el Ayuntamiento de Ibi como Concejal, los recordaré más agradables gracias a él.
Mis felicitaciones a Nuria Pina, la nueva Concejal que estoy segura que trabajará "de valent".

Rosa dijo...

Mi saludo para Antonio, para una persona ejemplar.

Anónimo dijo...

Hola.

http://www.youtube.com/watch?v=lgieHQsNwOc&feature=related

Pues eso compa ya lo has dicho tu bien claro. ( bueno claro claro no, lo lei tres veces para poder entenderlo ) tiene guebos despedirse de uno de Porcuna en catalan, que no pasa nada, mi parienta hace lo mismo y llebamos mas de 30 años acostandonos en la misma cama.

A mi el señor Martos me recuerda al califa Julio Anguita, el Martos tiene ese punto de andalucismo, tiene algo, su acento, esa pausa, esa.. joder no se como decirlo, me recuerda Andalucia, y por eso a lo mejor no triunfo en politica en Ibi.
Vamos que Martos ha sido mal aprobechao en Ibi, es mi opinion.

KIF

Anónimo dijo...

Ibi ha perdido la oportunidad de tener un buen alcalde , pero que le vamos a hacer , hay que estar muy ciego para pretender hacernos ver que lo que tenemos es " bueno ".Antonio ha sido un luchador hasta el final, espero que el fruto de lo que plantó en su momemto alguna vez se aclaré.Enhorabuena Antonio.

mari dijo...

M'agrada esta entrada. Has triat molt bé. Un mestre, per un altre mestre.

En estos últims anys, he llegit més d'una vegada com s'intentava menysprear a Martos per ser doblement bo. On hem arribat! Ja m'agradaria a mi poder mantindre una discusió, aportant la meua opinió, sense ofendre al contrari(pense que açò si que ho faig) i sense alçar la veu (que em resulta impossible).

A vegades quan t'intenten insultar, depenent de quina boca ho faça, acaben alabant-te. Antonio ha d'estar orgullós del seu talent (o talante com tu dius)!

Vicent dijo...

Gràcies Antonio per la teua dedicació.

Vicente dijo...

La observación de kif tiene chicha. Un pueblo con miles de andaluces y otros emigrantes nunca ha tenido un alcalde no nativo.

¿No os parece curioso?

Claudio dijo...

Lo habéis dicho todos muy bien. Antonio es admirable en muchos aspectos.Ese caracter suyo tan pausado no le quitaba un ápioce de rotundidad y contundencia en las valoraciones que ofrecía ante los diversos problemas que se han planteado en Ibi durante su etapa de concejal.

Puedo añadir que es un hombre dueño de sus silencios y consecuente con sus palabras, que no esclavo. Un ejemplo para todos, no sólo en política.

El viatje a Ítaca, sensacional. Antonio, un buen Odiseo.

Anónimo dijo...

Si hubiera más políticos como Antonio otro gallo nos cantaría en Ibi.

Iberut dijo...

El jurado ha dicho que Camps no es culpable del delito que se le acusaba ¿algo que decir al respecto Sr. Basseta?

antonio martos dijo...

Muchas gracias José Vicente por esta entrada y gracias también a todas las personas que han comentado la misma.
antonio martos

antonio martos dijo...

Muchas gracias José Vicente por tu entrada y gracias también para todas las personas que la han comentado.

Anónimo dijo...

Gracies per escriureu en valencia, deuries de fero mes amenut, ho relates molt be, s'enten perfecte, nomes tens que vore la quantitat d'opinions que t'han deixat. Antonio no el conec molt, es metre i els seus alumnes diuen que es bon mestre, a tingut collons, com quan es va presentar en radio Ibi per a defensar el seu honor en una entrevista que feia Paco Navarro a un altra persona. Sort Antonio
Pep B. V.

Related Posts with Thumbnails

Blog Rank

Twingly BlogRank

Contador de visitantes

Lo último publicado en blogs ibenses

È