viernes, 9 de septiembre de 2011

Manel

La meua amiga Elvira va deixar ahir un missatge en el meu mur de Facebook, en el qual em preguntava si coneixia "Manel", un bon grup de música de Barcelona que, segons ella, agrada a molta gent amb independència de la seua edat o ideologia. Elvira ironitzava fins i tot sobre la possibilitat de suggerir al regidor corresponent que vingen a actuar al nostre meravellós Teatre.

La veritat és que jo no tenia ni idea de l'existència d'aquest grup i vaig tenir la curiositat de visitar l'enllaç que va deixar Elvira. El que em vaig trobar em va agradar molt i per açò vos deixe el vídeo i vos recomane escoltar la cançó, perquè enganxa des dels primers compassos.

No tinc res contra "Camela" ni contra cap cantant, vinja d'on vinja. Ara bé, com Elvira, lamente que en la televisió pública no es promocione més a grups i cantants en català, doncs les seues composicions estan a l'altura de les millors.

Bon cap de setmana.


9 comentarios:

Santi dijo...

Actúan el 30 de septiembre en el Aula de cultura CAM de Alicante, Alicante / Alacant

"Su segundo trabajo "10 milles per veure una bona armadura", publicado en marzo del 2011, es el primer disco en catalán desde 1996 que alcanza el número uno de las listas de ventas en España en la semana de su lanzamiento." Copiado del enlace de la web www.alacalle.es donde se puede consultar toda la programación musical y cultural de la provincia.

Anónimo dijo...

http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs
Buen vídeo este...

Rosa dijo...

Bonita canción, me gusta

Vicent dijo...

La revista catalana Enderrock els va donar el premi al millor disc pop-rock de l'any.

Anónimo dijo...

Hola.

http://www.youtube.com/watch?v=ZW4S3Vj8wb4&feature=related

Tiene guasa el asunto, la gente se cree con derecho a valorarte, y valorar tu situacion, a base de suponer, tienen solo algo de informacion y piensan que te conocen, aun asi piensan que te conocen, y no tienen ni idea de como puedo ser, asi es como se llena el mundo de gente que lo saben todo, en realidad no saben una mierda.

Haber si me entiendes, tengo un poco de mierdo. Simplemente.

KIF

Pere dijo...

Consumim cultura anglosaxona i deixem la pròpia abandonada.

Anónimo dijo...

Gràcies pel comentari al blog, imagina't que hui a l'acudir al claustre de l'institut de Callosa d'En Sarrià ens han posat la cançó Benvinguts de manel i és que allò és un altre món.
Saps que també vé Mònica Naranjo a IBI? jo tampoc tinc res en contra de Camela, però crec que els esdveniments musicals no deurien dependre tant del gust del regidor de torn si no que haurien de tindre uns criteris consensuats
Manel també actua a Alcoi, per això deia de portar-los a IBI, jo crec que hi hauria un públic entregat
Elvira S

VIP dijo...

Que mensaje y ejemplo se quiere transmitir a nuestros JOVENES, si los días de fiestas el alcohol se adueña de las calles, se vende, se consume sin control.
Eso es la fiesta, eso es divertirse...

José Vicente dijo...

Estic DROGAT a Manel!!! M'encanta, tant el seu últim disc, 10 milles per veure una bona armadura, com el d'abans, que té cançons tan bones com "Roma" o aquella de "Ens en sortim" (http://www.youtube.com/watch?v=CaBEYU4nNzI). Tenen la gràcia de plasmar amb lletres senzilles però plenes de metàfores la nostra realitat quotidiana, els somnis que tothom té dia rere dia... Junt amb ells, recomane "Els amics de les arts", un altre grup català que també està prou de moda "pel mundillo". La veritat és que el fenomen de Manel està sent extraordinari: són el primer grup català amb èxit de vendes per tota Espanya des de Lluís Llach o Serrat. Increïble. Des de la meua plana personal, puc dir que ja he conegut vàries persones de Múrcia, Granada i Còrdova a les que els encanta Manel. Em deien que no entenien ben bé les lletres, però que les buscaven a Internet i que, a més a més, estaven aprenent a valorar la llengua i la cultura catalanes. Tot un mèrit tenint en compte els temps que corren! Aquestes coses demostren que la música, per molt "pop" que siga, no és res inocu... La decisió d'optar per un grup o per un altre per al concert de les festes del poble no és res banal, s'ha de meditar. La música és una ferramenta indispensable per a transmetre la cultura, ara bé, hem de saber de quin tipus de cultura volem fer bandera... i actuar en conseqüència.

Related Posts with Thumbnails

Blog Rank

Twingly BlogRank

Contador de visitantes

Lo último publicado en blogs ibenses

È