viernes, 24 de diciembre de 2010

Bon Nadal

Els dies que s'aproximen requereixen un alt en el camí. Serà per costum, per tradició, per religió o per inèrcia, però la humanitat porta mil•lennis celebrant aquests dies, tant dóna si se celebra el solstici d'hivern, com si són les Saturnals o, més recentment, el Nadal. Canvien les formes, els colors, els himnes, els rituals, ... però el fons segueix sent el mateix: la necessitat d'arreplegar-nos en família.

Les meues filles porten tota la setmana contant els dies que falten per a Nadal i no puc evitar recordar la il•lusió que jo tenia de xicotet, de quan el meu pare ens sorprenia amb la compra d'un pernil, de la "fasedura" que preparava la meua mare, del dinar de Nadal a casa dels meus avis, de les estrenes, ... són tants records que m'emocione.

M'agradaria agrair personalment a tots i cadascun dels que m'ha fet arribar la seua felicitació nadalenca, però és impossible. Així que des d'ací faig arribar les meues salutacions i els meus millors desitjos de pau i felicitat a totes les persones que m'han deixat la seua targeta en el meu despatx de l'Ajuntament, a les associacions, als partits polítics i altres entitats que han tingut el detall de enviar una felicitació.

Si he pogut respondre via telemàtica a quasi tots els que m'han fet arribar la seua felicitació per correu electrònic (hi ha autèntiques meravelles), a través del blog, pel Facebook (etiquetant-me en arbres de Nadal i postals vàries), o per les altres xarxes socials de les quals forme part.

Arriba el moment de desconnectar dels quefers diaris, d'oblidar-se dels mals rotllos (fins a de els polítics), d'oblidar-nos de les presses (excepte les necessàries per a ultimar les compres de regals per als sers estimats), de reflexionar i de deixar que l'alegria inunde les nostres llars.

Vos demane que, en la mesura del possible, evitem aqueixos comportaments consumistes tan exagerats que caracteritzen aquestes festes, que evitem generar més recursos dels necessaris i que recordem a tots aquells que manquen dels més elementals recursos per a viure.

Related Posts with Thumbnails

Blog Rank

Twingly BlogRank

Contador de visitantes

Lo último publicado en blogs ibenses

È