domingo, 3 de febrero de 2008

Boja Acadèmia de Policia

A vegades he comentat que tinc somnis realment curiosos. L'últim no té deixalla i veuré si em recorde de tot per a explicar-lo bé.

L'acció es desenrotllava en un poble anomenat ... be, ... en un poble. S'estaven duent a terme les proves de selecció per a cobrir unes quantes places d'Agent de la Policia Municipal i hi havia un bon grapat d'aspirants, uns indígenes i altres forasters, però com en totes les proves de selecció, va haver-hi uns triats que van obtindre la plaça, mentres la gran majoria van quedar fora. Així sol passar també en la vida real.

No obstant això, dies després de publicar-se els resultats, jo rebia la visita en el meu despatx d'un d'eixos jóvens aspirants a Policia Municipal, terriblement indignat pel que considerava havia sigut un procés viciat i irregular. En principi vaig pensar, clar! Què dirà un que s'ha quedat fora de la selecció! Certament jo no disposava de cap prova objectiva que poguera qüestionar el resultat del tribunal examinador. No obstant això, conforme anava escoltant el seu relat, me vaig anar interessant en el cas, fins que li vaig demanar que redactara un escrit per a donar a conéixer la seua experiència.

El frustrat aspirant em va enviar l'endemà una narració en què em detallava el seu propi somni per ser seleccionat per a una plaça, la il·lusió per aconseguir un lloc de treball per al que portava anys de preparació, la superació de les primeres proves, l'eliminació de molts "favorits" que van ser repescats i, finalment, el dur colp de l'eliminació quan ja pareixia haver arribat a meta. Tota esta història era contada en clau d'amargor, perquè l'aspirant mostrava un excepcional convenciment en les seues pròpies aptituds.

Passades unes quantes setmanes d'aquell succés em vaig assabentar que en eixa mateixa localitat tornaven a crear noves places d'Agent de Policia i, com havia quedat tan impactat amb la seua història, em vaig afanyar a informar-li per si seguia amb ànims de tornar-ho a intentar.

La seua contestació al meu missatge va ser ta enllustren-te com açò:


Hola! moltísimes gràcies per tenir-me al corrent de les noves oposicions a ..., doncs be, he de comunicar-te que ahir em van donar la gran noticia de que he quedat primer a les oposicions realitzades a .... D`un total de 700 persones només hem passat 19 , i jo he quedat el nº 1 de tots. Ademés està considerada una de les millors plantilles policials de tota Espanya, en quant a recursos, formació, sou... en fi que má gradaría que si algú del famós tribunal et preguntara, li digueres que la pròxima volta s´enacrregue de fer les oposicions gent competent que realment puga triar als millors dels aspirants... Aixi que ara, que he aconseguit entrar en un dels mes prestigiosos llocs i només per mèrits propis i a un lloc on jo soc un total desconegud, he de dir- te que m´enorgullix molt d´haver entrar per la porta gran. Així que per a mi ja podem traure totes les places que vullguen en ..., que no em mereix la pena treballar en gent com la que ja vam poder comprobar que estava al front de les oposicions. De totes formes, mil gràcies per la teua atenció i el teu temps. Seguirem en contacte.

Encara no he despertat del tot, Però quan ho faça pense escriure una entrada en la meua bitàcora personal.

4 comentarios:

Opositor de profesión dijo...

Más claro agua.

Así tenemos el pueblo ...a los buenos los contratan en otra parte.

Anónimo dijo...

Por lo que te conozco yo diria que esta historia no es un sueño y que su protagonista es real como la vida misma. Lo que pasa es que puede sentarle mal a los que sacaron la plaza en esa misma prueba.

Julio Antequera dijo...

No hace mucho sufrimos en nuestras carnes las irregularidades cometidas por un Concejal de un Ayuntamiento muy próximo con respecto a la convocatoria pública para seleccionar a 2 técnicos.

Mi mujer participó en dicho concurso oposición y me gustaría comentarles las injusticias que sufrió.

Primero: No se calificaron (en función de 0,30 puntos por cada mes trabajado, tal como dictaban las bases de la convocatoria) sus 36 meses de experiencia Laboral en la Administración Pública, tal como certificó con vida laboral, contratos y diversa documentación oficial.

Y en ningún momento se da a entender en las bases de la convocatoria que haya que pertenecer al colectivo de trabajadores de la propia administración, no siendo exigido ni ser contratado laboral, ni similar. Solo que se prestase servicio en la Administración.

Segundo:Que no se ha calificado (en función de 0,50 puntos por cursos de entre 100 a 350 horas) 220 horas lectivas del período docente de doctorado cuyo certificado se adjuntó a la convocatoria y donde se dice expresamente que mi mujer ha obtenido un total de 22 créditos (a razón de 10 horas por cada crédito cursado),

Tercero:Que no se ha calificado tampoco (en función de 0,50 puntos por cursos de entre 100 a 350 horas), el Master de Dirección de Personal y Gestión de Recursos Humanos con un total de 500.

En definitiva, se omite por parte del tribunal puntuar en la fase de concurso sus méritos profesionales, y académicos, quedándose expresamente fuera del concurso.

Asimismo, se omite informar del plazo de reclamación legal contra dicha resolución, dando por hecho que en cinco días las dos personas que supuestamente han superado el proceso (una de ellas es esa persona unida sentimentalmente al concejal que firmó la convocatoria), formalizaran el correspondiente contrato, dejandonos por tanto en la mas absoluta indefensión no solo a mi mujer si no a otros muchas personas que optaban en buena lid a dichas plazas.

Comprendo perfectamente tu sueño, pero lo nuestro ha sido real como la vida misma.

Anónimo dijo...

a vore si tot el poble se´n adona de la gentola que tenim al ajuntament d´ibi i es pensa un poc mes a qui voten...

Related Posts with Thumbnails

Blog Rank

Twingly BlogRank

Contador de visitantes

Lo último publicado en blogs ibenses

È