martes, 20 de noviembre de 2007

Volen tancar el repetidor de la Carrasqueta

La Generalitat Valenciana vol tancar la Carrasqueta la setmana vinent, segons la notificació que ha rebut Acció Cultural del País Valencià (ACPV). Aquest dimarts funcionaris de la Generalitat Valenciana han comunicat a ACPV que la Direcció General de Promoció Institucional insta a que sigui ACPV, en el termini de dos dies, qui determini el dia i l'hora concreta per consentir l'entrada a les instal·lacions entre el 26 i 28 de novembre. En cas contrari, serà la Generalitat la que fixarà el dia.

ACPV ha instat a la mobilització ciutadana per impedir "aquest greu atac a la llibertat dels valencians i a la seva llengua". ACPV, que ja ha dit que no autoritzarà voluntàriament l'entrada dels funcionaris, va rebre la setmana passada la notificació del Jutjat del Contenciós Número 1 d'Alacant per la qual s'autoritza, a petició de la Generalitat Valenciana, l'accés al repetidor de la Serra Carrasqueta, al terme municipal de Xixona per tal de "procedir a l'execució forçosa de l'ordre de cessament de les emissions de televisió, mitjançant l'apagada i precinte dels equips corresponents".

L'autorització atorgava quinze dies a l'administració valenciana per a dur a terme el tancament forçós. Aquest dimarts, funcionaris de la Generalitat Valenciana han comunicat a ACPV que la Direcció General de Promoció Institucional insta a que siga ACPV, en el termini de dos dies, qui determini el dia i l'hora concreta per consentir l'entrada a les instal•lacions entre el 26 i 28 de novembre. En cas contrari, serà la Generalitat la que fixi el dia.

ACPV diu que no autoritzarà la Generalitat valenciana a entrar en els seus repetidors, ni tancarà les emissions voluntàriament, segons han explicat. Per això, insta els ciutadans i ciutadanes a "romandre alerta a les crides a la mobilització ciutadana que es puguin fer els propers dies, vista la nul·la voluntat de diàleg del Govern valencià i la seva insistència en tancar les emissions de TV3", han dit. En aquest sentit, ACPV ha fet també una crida al Govern de Catalunya perquè faci gestions per evitar el tancament de les emissions.

11 comentarios:

Anónimo dijo...

Señor abogado,¿insta usted a que no se cumplan las sentencias judiciales?

Anónimo dijo...

No tenen dret a fer aixó. El PP te por de lo que diu TV3, no del idioma amb el que es diu.

Acó es un atac a la llibertad, como tota censura.

¡Tots a la Carrasqueta!

Mahilde dijo...

El autor del primer comentario anónimo debería saber que el hecho de que TV3 no pueda verse en la Comunidad Valenciana responde a una ignominiosa censura por parte del Gobierno valenciano, enemigo de la libertad, que se ampara en una RESOLUCION ADMINISTRATIVA (no judicial), para impedir a los valencianos que puedan elegir los canales de televisión que deseen.

¡Qué curioso resulta que se pueda ver la CNN americana y no la TV3 catalana!

No hay argumentos técnicos para el cierre de las emisiones, sino afán de enarbolar banderas de odio entre comunidades y generar la falsa creencia de que somos rivales de Cataluña.

JM dijo...

El asunto no está claro, porque resulta que la jueza titular del Juzgado de Lo Contencioso-Administrativo Nº2 de Valencia denegó hace unos meses la autorización que fue solicitada por el Gobierno de la Generalitat para proceder al cierre de las emisiones de TV3 en la provincia de Valencia.

Según dice la prensa, la jueza afirma que no aprecia "ningún daño para el interés público" y que "se ven afectados derechos fundamentales y libertades públicas protegidos por el Art.20 de la Constitución".

¿Cómo es posible que ahora un juzgado de Alicante diga lo contrario?

Anónimo dijo...

Todo el mundo debe saber que no hace mucho Chávez ordenó el cierre, por vía administrativa, de un canal de televisión desde el que se criticaba a su Gobierno.

La dictadura utiliza muchos disfraces, pero es fácil reconocerla por sus "tics" antidemocráticos.

Anónimo dijo...

No hem d'oblidar que, a més de voler tancar les emissions, han posat una multa de 300.000 euros a ACPV per haver estat emitint fins ara. El colmo!

Jo ja he fet la meua aportació de 10 euros per ajudar en la campanya de recollida de diners i he rebut la reproducció de Tapies que he de dir m'ha agradat més del que esperava.

Anime a totes les persones que senten respecte per la llibertat d'expressió a fer el mateix.

Anónimo dijo...

Señor anónimo (lo del primer mensaje), ¿porqué no conecta el cerebro a sus manos antes de escribir?

Javi dijo...

No soy anónimo, creo que soy bastante conocido, y entiendo que el respeto ha de ser en dos direcciones. El sr. anónimo que le hace la pregunta¿No tiene derecho ha hacerla?. Estoy de acuerdo en que cada persona pueda ver el canal que quiera dentro de una parrilla libre. Puedo estar de acuerdo que posiblemente el cerrar el repetidor no sea del todo correcto.
Pero no nos llamemos a engaños, yo respeto a quien me respeta, por esa regla de tres; el odio entre comunidades no viene creado por intereses VALENCIANOS.
Es mi forma de pensar, puedo estar equivocado. No soy perfecto

Santi dijo...

Me gustaria resaltar a nuestro amigo "anonimo" que es un poco cobarde por su parte a dejar la pulla bajo el anonimato, si la próxima vez se identifica con nombre y apellidos yo mismo lo invito a una cervecita con tapa, por el valor.
En cuanto al repetidor de la Carrasqueta y no poder ver TV3 ¿de qué tienen miedo estos politicos? Sinceramente.... no lo entiendo.¿censura en la época de internet? es inutil. ¿Pérdida de mercado en su televisión? Eso lo ha conseguido la calidad de Canal9, no la competencia.
Los que queramos seguir viendo TV3 lo haremos, buscándonos nuestras mañas, pirateando la señal por internet o similar medio. La lástima es que esto solamente nos afecta a unos cuantos que nos apetece tener unos canales más en la nostra llengua, y dudo que una medida así les haga perder votos puesto que sus votantes no llegan a comprender ni lo que dicen en TV3 ni,en general,lo que dicen en cualquier otro sitio, así que les da igual lo que les dejen ver y por tanto no dejarán de votar al PP por esto.
Ahora, un resultado de su medida ha sido subir la audiencia de TV3 allá donde antes nadie la veía, estoy seguro, solamente por el morbo de ver que es eso que estos se quieren cargar. Otro resultado ha sido poner de acuerdo a unos cuantos en oponerse a tal arbitrariedad sin sentido, y que conseguiremos sin dudarlo hacer mucho ruido, y quizás eso si les hará daño.... espero.

pepe dijo...

Despues de este atentado a la libertad de expresión,los del PP dormirán tranquilos pensando que ya no tienen competencia para el altavoz de de su amo que es canal 9.
Estos son los que critican que se cierren televisiones en Venezuela por parte de Chavez. A pesar de lo pupulista y lo impresentable que pueda ser Chavez,que no lo dudo,
nuestros gobernantes en esta comunidad no se quedan atrás ni en una cosa ni en la otra.
No hay que esforzarse mucho para pensar quien puede ser el comunicante anónimo que tanto defiende al PP.

ACPV dijo...

Rambla es nega a donar explicacions a les Corts sobre el tancament de TV3 i no compareix a la comissió de coordinació, on s'havia de debatre la qüestió a instàncies de Compromís.

El conseller de la presidència, Vicent Rambla, va refusar comparèixer ahir a la Comissió de Coordinació de les Corts on havia de donar explicacions sobre l'intent de tancar els repetidors de TV3. El president de la comissió ha justificat l'absència de Rambla per problemes d'agenda, segons que ha explicat la coordinadora d'EUPV, Glòria Marcos, qui ho ha trobat indignant i ha recordat que la clausura de TV3 és un atac a la llibertat d'expressió.

En la comissió de coordinació s'havia de tractar aquesta qüestió perquè la mateixa Glòria Marcos, en nom de Compromís, havia presentat una pregunta sobre la lliure circulació de les emissions de televisió.

La Generalitat Valenciana va comunicar ahir a Acció Cultural que la setmana que ve, entre dilluns i dimecres, intentaria tancar el repetidor de la Carrasqueta. La Generalitat té l'ordre del jutjat d'Alacant per a procedir al tancament. Davant d'aquest anunci, Acció Cultural ha fet una crida a la mobilització social per a impedir-ho. El PSPV, el Bloc, EUPV i ERPV han criticat el tancament de TV3.

Related Posts with Thumbnails

Blog Rank

Twingly BlogRank

Contador de visitantes

Lo último publicado en blogs ibenses

È